Reklam layihamları, hasetmüzde, tüketicilerin etkilenmesi derunin, katı çok bileğsorunkeni kullanmaktadır. Mütehavvil derken; hezel, ünlü kişilerin kullanılması, şaşırtıcı olaylar, zevküsefa, yüce ömür standartları, rahatlık, dirlik, müterakki teknoloji ve buna benzerleri kastedilmektedir. Mecmu bunlar, tüketiciyi, markaların üretmiş olduğu, yeni veya esasen pazarlarda satılan ürün ve hizmetleri satın almaya inandırma etmeye yöneliktir. Yapılan reklamın amacı, sadece satın iktibas davranışını göstermelerini sağlamak olmayabilmektedir. Birbirinden farklı fakatçlara müteveccih fakat nihai nişangâh, her bugün daha fazla satış olmakla yanında, çoğunlukla, reklamın fakatçları; tüketicinin zihnine markaları ve onların özelliklerini yerleştirmek, tüketicilerin markayı benimsemelerini, beğenmelerini, markanın sair markalara yeğleme edilmesini sağlamak olabilmektedir. Bunlarla yanında, firmaların sosyal ağırlık namına veya kendileriyle ilgili çıhun rastgele bir düşünceyi savunmak veya reddetmek namına konstrüksiyonlabilmektedir. Mecmu bu tarz şeylerin tasar çizimı konstrüksiyonlırken, en fazla ögönen taşıyan konu, inandırıcı bir şekilde sorunlenmesidir. Birtakımı reklamlar, inandırıcı olmaktan uzaktır. Birtakımı konusundan dolayı, birtakım sorunlenme biçiminden dolayı, birtakım bile seçilen tasar çizim türünden dolayı, insanları inandırma etmekten ırak olmaktadır. İşlenme biçiminden dolayı inandırıcı olamayan reklamlarda dava, birtakım bugün kullanılan oyuncuların maşer içerisinde iye olduğu konumla ilgili olabilirken birtakım bugün karşıtlıklı diyaloglarda kurulan cümlelerin, oyuncuların mimik, davranış, hal ve hareketlerinin bundan ırak olmasıyla alakalı olabilmektedir. Muhaliflıklı diyaloglarla örülen layihamların inandırma etmekten ırak olmasının bir sair sebebi bile, tüketicilerle ilgilidir. İnsanın doğbeyı gereği, söylenenlerden çok gördüklerine daha çok inanmaktadır. Bu yüzden bu tip reklam türleri, sair türlere gereğince daha azca inandırma edicidir. Hayaletlerden oluşan, ürün veya hizmetin özelliklerini göstererek özetleyen, çok azca cümle veya ifadelerin konum aldığı reklam türleri daha çok inandırıcı olmaktadır. Sair türlerde ise, tüketicilere iletilmesi gereken mesajlar, oyuncuların veya kullanılan rastgele bir etki unsurunun gölgesi altında kalmasındandır. Sair bir ifadeyle, daha ferlü bir etki yaratabilmek derunin, reklamlarda kullanılan hezel, sefalı haller, yüce ömür standartları, tüketicilere iletilen mesajların önüne geçmesindendir. Hakeza durumlarda insanlar, etki unsuruna yoğunlaşmaktadır. Tüketicilerin en çok etkilendikleri, inandıkları, söze lüzum bırakmadan ikrar ettikleri reklam türleri, ürün veya hizmetin anlatıldığı, tayflerin olduğu, fotoğrafğrafların kullanıldığı, üretim biçiminin gösterildiği tasar çizim biçimleridir. Tüketiciler bu tip layihamları izlerken hem etkilenmekte hem bile gördükleri şeylere inanmaktadır. Fevkda sözcükünü ettiğimiz etki unsurları haddizatında haklı seçilmektedir. Lakin burada dava, onların kullanılma biçimi olmakla yanında, seçilenler ile markanın uyumlu olmasıdır. Doğrusu seçilen etki unsurunun markaya benzeyen, onunla ilişkilendirilebilen, onu çağrıştıran özelliklere iye olması gerekmektedir. Fakat umumi olarak reklamlar inandırıcı olmak zorundadır. Bunun birlikte sükselı bir reklam kurmanın anne kaideı nişangâh kitleye hitap buyurmak, bu nişangâh kitle ile empati kurarak kampanya tekvin etmek eke marj sahibidir. Böylece nişangâh kitle(ler) markayı ve ürünü daha çok benimser ve ortaya bir kullanıcı sadakati çıkar (customer loyalty).
Yayımlayan