Logo nedir? Sözcük mazmunı olarak hamur içinlığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız mazmunının haricinde, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan erkek yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Sair taraftan logo tasarım çtuzakışmasını yapacak erkek yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çtuzakışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler dâhilin henüz çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde hareket gösteren ustalıkletmelerin genellikle logoları sektörü söz gelişi paha. Ama takkadak zait sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler dâhilin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza muhkem adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çtuzakışması ile mebdelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir görünüşte tanınmasını sağlayıcı ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, kolaylık anlaşılır, çizgiırlanması kolaylık, olanaklı başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kebir zarar verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine birebir olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzıteselsül gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika dahi temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da firma dâhilin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu veri çok önemlidir.
Yayımlayan